انا جاي انهارده وبقدم قصة من تأليفي وبصراحة انا او مرة اكتب ب قصة وربنا يستر
((غرام وانتقام))
في يوم من الايام كان هناك شابا يدعي اكرم كان في كلية الاداب قسم لغة انجليزية تعرف علي فتاة تدعي ابتسام كانت معه في الكلية وفي نفس القسم كانت العلاقة بينهما علافة زماله فقط وبعد التخرج عمل في احدي المدارس مدرسا للغة الانجليزية واكتشف ان ابتسام تعمل معه في نفس المدرسه واخد يتحدثان معا ويخرجان ويتقابلان وهكذا وفي احدي الايام بعد ان تقابل معها وكان هذا اليوم عيد ميلاد ابتسام وبعد ان قدم لها الهدية وعندما كانت ذاهبه ندها عليها وقال : ابتسام , فردت عليه : نعم يا اكرم ، قال: انا انا انا قالت انت اية، قال: اصلي بصراحه في حاجة عاوز اقولها بس محرج جدا ، قالت: لا قول خير في اية؟؟
قالها: لو في حد زميلك في الشغل مثلا قالك انه بيحبك ومعجب بيكي وشايفك احسن واحده تكون زوجه وشريكة حياته هتوافقي؟ قالتله: انت بتحبني يا اكرم؟؟ رد: احم ابتسام متزعليش مني لو قولتلك الحقيقة بس بجد والله مش بكذب عليكي ولا بلعب مبشاعرك .. ردت : موافقه ..قال: موافقه علي اية ..قالت: انك تتجوزني انت يا اكرم شخصية محترمه وحلوه ،، رد انت بتتكلمي جد قالت اه بتكلم جد .، وبعد ها سأل: طب اجي اقابل والدك امتي؟ ردت وقالت: انهارده انشاء الله هعرفه واقولك بكره وبالفعل سألت والدها وتمت الموافقه وذهب اكرم وقابل والدها واتفقوا علي شئ وتم تحديد موعد الخطوبة ولكن حدثت المفاجأة قبل الخطوبة كان اكرم ذهبا اليهم ليزورهم لأن ابتسام كانت قد تغيب عن المدرسة لمدة اسبوع و اراد ان يطئن عليا وانها كانت اغلقت هاتفها وعندم ذهب للزيارة فوجئ بما لما يكن يتوقع وكان ذاهبا هو واخيه عادل المفاجأة هي خطوبة ابتسام علي ابن عمها سعيد ودخل ووقف امامها هي وخطيبها وقال: بقي الموضوع كدا تضحكي انتي وابوكي علي خلق ربنا وتقولي انا بحبك ويا اكرم وانت انسان طيب ومحترم وانتي كنتي بتضحكي عليا ما هو علشان انا طيب ومحترم صدقتك وصدقت كذبت لكن وعزه جلال الله هخليكي تندمي علي اليوم دا وتدفعي الثمن ومع مرور السنين بعد ان نسي اكرم ابتسام تزوج اكرم من فتاة بسيطة الحال تدعي اميرة من عائلة ميسورة حاله مثله وكان قد حكي لها حكايته مع ابتسام قالت له :خلاص يا اكرم انسي الله فات وركز في الله جاي وبعد مرور شهر ونصف اتنقل اكرم واميرة الي مسكن جديد ومن الصدف الذي تسكن فيه زميلة القديمة : ابتسام وقد علمت ابتسام وارادة انت تنقم من اكرم واخبرت زوجها سعيد وفي يوم من الايام كان اكرم عائدا من العمل ليلا قطع طريقه شخص اراد قتله ولكن تمكن اكرم من الدفاع عن نفسه وبعدها قيد حركة هذا الشخص وعلم ان الذي استأجره هو سعيد زوج ابتسام فعاد الي المنزل وحكي لأميرة ماحدث بالضبط فقالت له: هتعمل اية رد:مش عارف بس مش هستني لما تقتلني قالها: انتي هتنزلي هتزوريها وتأخدي معاكي طبق حلوي وهي متعرفش انك مرات علشان انتي مش بتنزلي من البيت اصلا بس لما جوزها يخرج هجيلك اديني رنه وانا هجيلك ومعايا مية نار وتخرجي انتي وانا هتصرف قالت:بس انا خايفه عليك قالها :متخافيش هي اللي اختارت كدا من البداية وفعلا نزلها: قالت مين؟ رد : نسيتيني انا اكرم زميلك واللي كنت او المفروض اكون حبيبك جرحتيني وقتلتي مشاعري قالت : انت عاوز اية؟؟ قالها جوزك عاوز يقتلني....
بس انا بقي مش هقتلك ولا هلمسك انا بس هعمل كدا .. وفعلا ألفي في وجها ماء النار قال: علشان تعيشي تفتكري كذبك وخياتنك لية وعلشان تبقي عبره لأي حد ولكن ارجوكي متسميش حبك ليا اقصد كذبك لية احلي غرام ولكن سميه غرام وانتقام وياريت تفتكري دا دايما................
النهاية